Začínáme s Google Analytics

Google Analytics se řadí mezi nejpoužívanější analytické nástroje, díky kterému můžeme získat statistická data o uživatelích webových stránek. Jde o velmi šikovný nástroj, který vám usnadní spoustu práce a budete ho s radostí používat denně. Lze díky němu sledovat jak historickou tak aktuální návštěvnost webu, uživatelské chování, jejich konverze a mnoho dalšího. 

Pokud jste úplnými začátečníky nebo zatím nemáte k žádnému účtu přístup, můžete vyzkoušet přístup k ukázkovému účtu firmy Google. Jde o experimentální firemní účet, kde si můžete ledacos v praxi vyzkoušet dříve, než se odhodláte pro vlastní. Nám tento účet poslouží pro vysvětlení základů práce s Google Analytics.

google analytics

Základní přehledy v Google Analytics

V reálném čase – aktuální data shrnující dění na webu v přítomném čase

Publikum – základní přehledy návštěvnosti webu

Akvizice – nejdůležitější informace o návštěvnících webu

Chování – podrobné informace o chování návštěvníků webu

Konverze – data o plnění cílů webu (cíle, elektronický obchod, cesty zákazníka atd.)  

 

Všechny kategorie MENU si projděte a porozhlédněte se co se nachází uvnitř. Některé přehledy vám budou připadat více či méně zajímavé. Záleží taky na tom, čemu se vaše stránky věnují a co je váš primární cíl. My se budeme dále věnovat jen tomu nejdůležitějšímu a tím je základní pohled na data, který by měl znát každý marketér. Stručně řečeno, co byste měli najít i o půlnoci a vědět co to znamená. 

Základní pohled na data

Data lze samozřejmě filtrovat z mnoha pohledů. Základem je filtrovat z pohledu DATA a to jednoduchým nastavením časového období. Můžete si ručně vybrat úsek OD – DO, nebo využít předvolené časové období. (včera, minulý týden, minulý měsíc atp.) Je zde také možnost porovnávat data mezi sebou a vybrat dva časové úseky. 

datum

 

Report akvizice

Každý den budete koukat do přehledu Akvizice – Veškerá návštěvnost – Zdroj / médium. Tady se nachází srdce vašeho webu. Uvidíte zde odkud k vám přicházejí návštěvníci, kolik jich je nových, jaké % opustilo stránky, jak dlouho u vás průměrně jsou a hlavně, jestli splnili nějaký z vašich cílů. Pokud jste si propojili data s Google Ads a používáte u dalších kampaní na FB nebo Skliku  UTM parametry, uvidíte zde, jak vám jednotlivé zdroje fungují. 

zdroj_medium

Výkon placených reklam na Google

Pokud máte spuštěny kampaně na platformě Google Ads, budou Vás průběžně zajímat její výsledky. Ty najdete v sekci Akvizice – Google Ads. Výkon kampaně můžete sledovat jak v Google Analytics, tak také přímo v Google Ads. Každý ze systémů, ale nabízí trochu jiné přehledy. V Google Analytics najdete základní přehled výkonnosti jednotlivých kampaní. Můžete se blíže podívat na vyhledávací dotazy, nejčastější cílové URL atd. 

ads

 

S těmito daty se dá dále pěkně pracovat, vyvozovat závěry o fungování stránek a na jejich základě upravovat běžící kampaně, SEO nebo další. Více o práci s daty si vysvětlíme v podcastu, který najdete zde

Začínáme s Google Analytics