Obecně o návštěvnosti webu

Návštěvnost neboli Traffic nebo chcete li provoz na stránkách. Jde o jednu z nejdůležitějších metrik. V Google Analytics je označeno jako zdroj/médium. Díky zvyšování návštěvnosti zvyšujeme potencionální možnost uskutečnění konverze. (nákup, vyplnění formuláře, shlédnutí videa atp.) 

Zdroje návštěvnosti

Vyhledávače – webové vyhledávače, které na základě obsahu hledání najde ve své databázi vhodné výsledky. Například Google, Seznam, Bing, Yahoo, MSN. 

Direct – přímá návštěva – uživatel si najde vaše stránky přímo. Zadá do URL adresního řádku svého prohlížeče vaši adresu a jde přímo k vám. Například www.manahu.cz 

Médium návštěvnosti

Organic – návštěva z vyhledávače – uživatel vás najde ve vyhledavači (Google, Seznam, Bing atp.), díky dobře nastavenému SEO na vašich stránkách. Hledá například slovní spojení „vycházkové boty ABC“, klikne na neplacenou reklamu a dostane se k vám na stránky. 

PPC – kampaně – podobně jako u organické návštěvy z vyhledávače, vás nyní uživatel stejným způsobem vyhledá skrz google, seznam nebo například bing a klikne na placenou reklamu PPC – pay-per-click. 

PPD – kampaň – pay-per-day. Využívá jej v současnosti hlavně seznam – kdy se z jejich webu firmy.cz, dostane uživatel až k vám. 

Referral – odkazující stránka – neboli zpětný odkaz na jakémkoliv webu, kdy se uživatel proklikne skrz odkaz. Například na webu zverimexyz odkaz na spřátelený web hlavolamyabc. 

Affiliate – zdroj placené návštěvnosti z marketingového nástroje, kde skrz partnerské propagační nástroje získáme návštěvu. 

Social – zdroj návštěvy ze sociálních sítí Facebook, Instagram, Twitter atp. 

Display – nebo také Banner – zdroj návštěvy z placené bannerové reklamy. 

Email – neboli zdroj z e-mailingu, tedy z vámi rozesílaného informačního sdělení, přímo do e-mailové schránky návštěvníka. 

Blog – podobně jako u organické návštěvy, vás hledající najde na základě nějakého slovního spojení, které obsahují články na vašem blogu. 

zdroje

Analýza návštěvnosti

Analýzu provádíme nejčastěji díky nástroji Google Analytics, v sekci Akvizice – Veškerá návštěvnost – Zdroj / médium. Filtrovat můžeme pomocí datového filtru v pravo nahoře. Nastavíme si požadované datum a zobrazíme si data za dané období. 

Obecně o návštěvnosti webu