Jak správně používat UTM parametry

UTM je zkratka pro „Urchin Tracking Module“.  Jde o pět variant parametrů URL, které se využívají v marketingu pro snadné sledování účinnosti online kampaní napříč zdroji a médii. Zní to složitě, ale je to více než jednoduché. Nejlépe to pochopíte, když je začnete reálně používat. 

UTM parametry

utm_source – použijte ke sledování zdroje, tedy nástroje, který vám přivádí návštěvnost. (vyhledávač, newsletter, sociální síť atp.) 

utm_medium – použijte k identifikaci média, které bylo k přivedení zákazníka využito. (cpc, email, post) 

utm_campaign – využijte k analýze klíčového slova kampaně, produktu nebo obecně promo akce. (dámské prádlo, punčochy Alexa, podzimní výprodej) 

utm_term – používá se pro placenou reklamu, k označení klíčového slova v reklamě. (běžecké+kalhoty, psí+hlavolamy) 

utm_content – vhodné pro A/B testování obsahově zaměřených kampaní. Slouží k označení rozdílných reklam, které směřují na stejnou cílovou URL adresu. 

Nástroj na tvorbu URL adres s UTM parametry

Jednoduchý a funkční nástroj nám poskytuje přímo Google. Najdete ho ZDE. Pojďte si práci s ním zrovna otestovat. 

utm

Vytvořenou adresu si můžete lehce zkopírovat a ihned použít. Pokud potřebujete krátký link, klikněte na tlačítko „Convert …“, budete přesměrování na partnerský web Bit.ly, kde si musíte založit účet. 

Jak správně používat UTM parametry
Přesunout se na začátek