Atribuční model je označení pro soubor pravidel, na jejichž základě Google Analytics rozděluje zásluhu na získání konverze mezi zdroje návštěv webu.
Díky těmto modelům můžeme mít lepší přehled o výkonu reklam. Můžeme poté reklamu lépe optimalizovat.
Atribuční modely jsou dostupné pouze pro kliky z vyhledávací sítě Google nebo Seznam. Každá síť má své vlastní nastavení těchto modelů.
Atribuční modely
Last Interaction – Poslední kliknutí – systém připíše celý kredit za uskutečněnou konverzi poslednímu kliknutí.
First Interaction – První kliknutí – systém připíše celý kredit za uskutečněnou konverzi prvnímu kliknutí.
Linear – Lineární – systém rozdělí kredit za uskutečněnou konverzi rovnoměrně mezi všechny interakce s reklamami na trase.
Position Based – Na základě pozice – systém přiřadí 40% kreditu první a poslední interakci na trase ke splnění konverze. Zbývajících 20% rozdělí mezi ostatní interakce na trase.
Time Decay – S nárůstem v čase – systém rozdělí kredit za uskutečněnou konverzi s nárůstem v čase.
Data based – Na základě dat – systém rozdělí kredit za uskutečněnou konverzi na základě skutečného přínosu jednotlivých intrakcí na trase. (dá se využít jen u účtu s velkým množstvím dat)
Který model zvolit?
Zvolený model záleží na tom, jaký typ kampaně právě plánujete. Nejčastěji se však používá lineární model nebo model s nárůstem v čase. Jde-li však o kampaň, kde hraje prim video reklama, pak nejspíš zvolíte První klik.