Asistovaná konverze znamená, že se konverze uskutečnila za nějaké asistence. V našem případě, za asistence dalšího z kanálů, které vodí návštěvníky na náš web.
Je dobré si uvědomit, že téměř vždy platí, že se konverze neuskuteční hned po první návštěvě webu. Pokud bychom chtěli vědět po kolika návštěvách nám zákazníci nejčastěji konvertují, pak se budeme dívat do přehledu v sekci: Konverze – Vícekanálové cesty – Délka trasy. Dostaneme se na přehled podobný tomuto.
Vidíme zde, že 58% návštěv nakoupí při první návštěvě. Dalších 42% až po několikáté, viz. tabulka. Zajímavé bývá i vysoké číslo na konci 12+, což může značit konverze z remarketingových kampaní.
Report asistovaných konverzí
Aby jste získali opravdu pravdivý pohled na funkčnost různých kampaní a zdrojů, je dobré sledovat tento report. Některé kampaně mohou vypadat na první pohled ztrátově, ale na druhý je jasně vidět, že jsou podstatnou součástí na konverzní cestě zákazníka.
Například bannerové kampaně mohou na web přivést zcela nového návštěvníka, který ale na uskutečnění své konverze potřebuje více času a uskutečnění více návštěv webu.
Při klasickém hodnocení bannerové kampaně bychom si mohli myslet, že nám za sledované období přinesla obrat pouhých 850 Kč a nejspíše by jste se ji rozhodli vypnout. Na druhý pohled ale zjistíte, že dost možná asistovala u konverzí v hodnotě 21.957 Kč.
U zdrojů návštěv, jako jsou například Google Ads, by jste se neměli spokojit jen se základním hodnocením kampaně. Vždy je dobré vidět problematiku ze všech možných úhlů a pak teprve dělat závěry.