UTM je zkratka pro „Urchin Tracking Module“. Jde o pět variant parametrů URL, které se využívají v marketingu pro snadné sledování účinnosti online kampaní napříč zdroji a médii. Zní to složitě, ale je to více než jednoduché. Nejlépe to pochopíte, když je začnete reálně používat.
UTM parametry
utm_source – použijte ke sledování zdroje, tedy nástroje, který vám přivádí návštěvnost. (vyhledávač, newsletter, sociální síť atp.)
utm_medium – použijte k identifikaci média, které bylo k přivedení zákazníka využito. (cpc, email, post)
utm_campaign – využijte k analýze klíčového slova kampaně, produktu nebo obecně promo akce. (dámské prádlo, punčochy Alexa, podzimní výprodej)
utm_term – používá se pro placenou reklamu, k označení klíčového slova v reklamě. (běžecké+kalhoty, psí+hlavolamy)
utm_content – vhodné pro A/B testování obsahově zaměřených kampaní. Slouží k označení rozdílných reklam, které směřují na stejnou cílovou URL adresu.
Nástroj na tvorbu URL adres s UTM parametry
Jednoduchý a funkční nástroj nám poskytuje přímo Google. Najdete ho ZDE. Pojďte si práci s ním zrovna otestovat.
Vytvořenou adresu si můžete lehce zkopírovat a ihned použít. Pokud potřebujete krátký link, klikněte na tlačítko „Convert …“, budete přesměrování na partnerský web Bit.ly, kde si musíte založit účet.