Jak správně používat UTM parametry

UTM je zkratka pro „Urchin Tracking Module“.  Jde o pět variant parametrů URL, které se využívají v marketingu pro snadné sledování účinnosti online kampaní napříč zdroji a médii. Zní to složitě, ale je to více než jednoduché. Nejlépe to pochopíte, když je začnete reálně používat. 

UTM parametry

utm_source – použijte ke sledování zdroje, tedy nástroje, který vám přivádí návštěvnost. (vyhledávač, newsletter, sociální síť atp.) 

utm_medium – použijte k identifikaci média, které bylo k přivedení zákazníka využito. (cpc, email, post) 

utm_campaign – využijte k analýze klíčového slova kampaně, produktu nebo obecně promo akce. (dámské prádlo, punčochy Alexa, podzimní výprodej) 

utm_term – používá se pro placenou reklamu, k označení klíčového slova v reklamě. (běžecké+kalhoty, psí+hlavolamy) 

utm_content – vhodné pro A/B testování obsahově zaměřených kampaní. Slouží k označení rozdílných reklam, které směřují na stejnou cílovou URL adresu. 

Nástroj na tvorbu URL adres s UTM parametry

Jednoduchý a funkční nástroj nám poskytuje přímo Google. Najdete ho ZDE. Pojďte si práci s ním zrovna otestovat. 

utm

Vytvořenou adresu si můžete lehce zkopírovat a ihned použít. Pokud potřebujete krátký link, klikněte na tlačítko „Convert …“, budete přesměrování na partnerský web Bit.ly, kde si musíte založit účet. 

Jak správně používat UTM parametry